środa, 24 sierpnia 2016

Wrażenia z odcinka 7x09

Cześć!

Tradycyjnie, zapraszam wszystkie osoby, które obejrzały już odcinek do zapoznania się z moimi odczuciami na temat odcinka 7x09. A trochę się jednak działo :)


1. Akcja Hanny


Uważam, że do pewnego punktu akcja Hanny była całkiem nieźle przeprowadzona. Dziewczyna przygotowała się: zrobiła sobie dziuplę, zorganizowała sprzęt, załatwiła u dilera pigułki. Całe szczęście, że do śledzenia przynajmniej założyła jakąś czapkę dla niepoznaki i że poczekała aż Noel odjedzie, żeby przesortować jego śmieci (wiecie sami, jak wygląda śledzenie w PLL). Tutaj pojawił się pewien mankament, ponieważ Hanna nie użyła rękawiczek, więc na telefonie Sary były odciski nie tylko Noela, ale i jej samej. Później Marin zaplanowała ustawkę w barze, dosypała do piwa środków odurzających. To nie był taki zły plan, w końcu wielu gwałcicieli takim sposobem łowi kobiety w klubach. Rzecz w tym, że Hanna zawaliła sprawę zbyt naciskając na Noela, żeby wypił alkohol. W dodatku co chwila zerkała na kufel i było widać, że tylko czeka aż Kahn pociągnie łyczka. Szczerze mówiąc, nie za bardzo wiem też, jak Hanna chciała wyciągnąć z baru nieprzytomnego/słaniającego się na nogach faceta, ale cóż. Ostatecznie doszłam do wniosku, że jednak nie ma to jak rozwiązanie siłowe. W Grze o tron często powtarza się, że walkę można wygrać albo mieczem albo piórem (odpowiednia manipulacja słowami, planowanie akcji). W tym przypadku trzeba było po prostu od razu zdzielić Noelowi w łeb i zapakować do bagażnika. Oszczędziłoby to Hannie kasy na dilera.

+ Tekst Noela: ,,Nie słyszałaś? Sara poślizgnęła się pod prysznicem" wygrywa wszystko

2. Sparco

Całkiem miłym gestem wydawało się być zaproszenie Spencer na kolację przez nowego policjanta. Bardziej jednak zaciekawiło mnie to, co Marco powiedział o Archerze. Oszust poleciał do Francji na fałszywym paszporcie. Hmm, a co jeśli to Mary wyleciała za granicę? Poza tym przypomnijmy sobie, jak nazywała się ostatnia osoba, która na fałszywy paszport poleciała do Francji? A tak... Cece Drake. Interesująca analogia! Zważmy też na to, że kimkolwiek była osoba podająca się za Archera, niezależnie od płci mogła mieć na sobie maskę z jego twarzą.

3. Jaria

Okej, powiedzmy to sobie wprost: Flashbacki Jarii zostały pokazane tylko po to, żeby udowodnić nam, że Ezria była sobie pisana od początku. Nie wiem, jak Was, ale mnie całkiem rozbawił taki wybieg Marlene. Flashbacki same w sobie były bardzo sympatyczne. Chociaż, jak widzę Jasona mam ochotę krzyknąć: ,,Jezu, no Jezus". Nie mogę przyzwyczaić się do jego nowego wizerunku. W każdym bądź razie bardzo mnie cieszy, że Jason podjął się misji pomagania potrzebującym w Etiopii. Pamiętam go z pierwszych sezonów, gdy był zagubiony, nadużywał alkoholu i czuł się, jak czarna owca w rodzinie. Teraz odnalazł swoją drogę i doceniam fakt, że przynajmniej on jeden z tej szurniętej rodzinki wydaje się być w miarę normalny i robi coś dla dobra innych, zamiast ich ranić. Czego nie można było powiedzieć o Jessice, Kennecie, Cece ani Alison.

Mam tylko jedno ALE. Coś mi tak zaczęło nie pasować w Jasonie, gdy w pewien sposób "naciskał" (ja to tak odbieram) na jakieś odnowienie romansu z Arią. Wiedział, że jest ona zaręczona i że martwi się o Ezrę, ale nie przeszkadzało mu to we flirtowaniu. W dodatku te ciągłe 'smyranie się' po dłoniach i nacisk, żeby Aria została na kolację. Ciągle mam gdzieś w głowie fakt, że A.D., zabrało akta Arii ze schronu.

+ Aria okłamała Jasona, ponieważ nie było jej w schronie z dziewczynami. Szykowała się wtedy do wylotu z Ezrą  

4. Paily

Tak, jak mówiłam Sabrina poleciała, jako pierwsza do odstrzału, ponieważ Emily nie mogła być z nią szczera. Natomiast Paige ewidentnie jest to na rękę. Cały czas dawała Emily wskazówki, że chciałaby odnowić ich romans. Nie wiem, czemu, ale w top 3 podejrzanych osób tego odcinka, jak dla mnie ona znajduje się na 2 miejscu. Pierwszy jest Noel, a trzeci Jason. Zresztą, na samym końcu opiszę, co myślę o zachowaniu Paige.

5. Spencer i Emily

Odkrycie Spencer i Emily jest bardzo ważne! Ale to było takie oczywiste, że dziewczyny zaraz stracą pendrive. Gdybym ja weszła w posiadanie takich filmików, natychmiastowo zrobiłabym kopię zamiast siedzieć na kanapie i plotkować. Mam nadzieję, że dziewczyny mają jakąś kopię, o której nie wiemy! Albo przynajmniej, że w finale zobaczymy więcej filmików z Dollhouse.


I teraz wiemy także, czemu "Charles" w Dollhouse wydał się Spencer taki znajomy. To był Noel Kahn. A przynajmniej na to wychodzi w tym momencie. Osobiście nie sądzę jednak, żeby to on był drugim dzieckiem Mary. Według mnie, Noel był w Dollhouse, ponieważ Cece go do tego zmusiła. Miała coś na niego, wykorzystała to jako przewagę. Później, Noel nie mógł się już wymigać od odwalania czarnej roboty, ponieważ Cece była w posiadaniu nagrań, jak torturował dziewczyny. Dokładnie z tego samego powodu Charlotte została zamordowana przez Jennę i Noela [w mojej opinii]. Noel miał dość tego, że musi robić za niewolnika i ciągle żyć pod szantażem, a Jenna chciała się zemścić za próbę utopienia jej i wysadzenie domu oraz po trosze za przyczynienie się do śmierci Shany. Ich celem nie była tylko Cece, ale i Alison. W końcu po rodzinie nic nie ginie, a obie blondynki szantażowały Noela i Jennę. Z grubsza doszłam do wniosku, że nie zdziwię się wcale, jak "drugie dziecko" Mary to tylko zasłona dymna. Owszem, istnieje i gdzieś tam sobie żyje, ale o niczym nie ma pojęcia. Natomiast Uber A jest jakimś cudem ocalała Cece albo Mona, żeby historia zatoczyła krąg i się powtórzyła. The End serialu.

6. Burza i Sparco ponownie

Bardzo chciałam dodać tego pierwszego gifa! Haha. Co sądzicie o tym 'włamaniu' do Spencer? Czy to mógł być Noel, czy jednak nadal był on zbyt zajęty Hanną w tamtym momencie? Ciężko powiedzieć, ale jeśli nie Noel to kto inny? Jenna? Uber A? Uwielbiam takie lekko mroczne klimaty, a gdy na dworze szaleje burza, mogłabym się jej przyglądać godzinami. Przyznam jednak, że gdybym była sama w domu, a burza byłaby tak gwałtowna, wtedy też nie czułabym się najbezpieczniej. Dobrze, że Spencer mogła liczyć na silne, męskie ramię. Nie sądzę, żeby Marco był podejrzany. Gdy włamywacz pobiegł gdzieś na górę, Marco dopiero zjawił się przy tylnych drzwiach. 

7. Końcówka: Paily, Ezria, Jaria. 

I o tym mówiłam!!! W poprzednim odcinku, Paige śledziła Emily i Sabrinę. Tym razem w jakiś przerażający sposób obserwowała samą Sabrinę. Przyglądaliście się jej mimice? Nie sądzę, żeby była bardzo zaniepokojona, gdy wcześniej Emily powiedziała jej o tym, że 'A' znowu je dręczy, ani później, gdy podała nazwisko Noela. Kurczę... dla mnie Paige miała wyraz psychopatki! Zaczynam ją coraz bardziej podejrzewać. 


Na ten moment, Nicole pozostaje martwa. Ezra wraca do domu. Czyli wszystko powinno się ułożyć, ale zobaczymy.


W tej chwili Noel Kahn z pewnością wydaje się być dzieckiem Mary co oznacza, że z pewnością nim nie jest :D
😱💥🔫

~ * ~

Ocena odcinka 8/10

Całkiem sporo się działo. Zobaczyliśmy kilka ciekawych scen z przeszłości (Jaria, Dollhouse). Poznaliśmy nazwisko sędziego, który przeprowadzał adopcję dziecka Mary. Mogliśmy obserwować Hannę w roli bad assa. Do tego teraz będziemy podejrzewać Paige. A przede wszystkim zastanawiać się, czemu Noel był w Dollhouse! Nie mogę doczekać się finału.

LILY RED

29 komentarzy:

  1. To ja zacznę, dla mnie odcinek był naprawdę średni, nie działo się nic szczególnego, jedyne co mi się bardziej podobało to flashbacki Arii i Jasona, Hanna wkurzała mnie tak bardzo, że czekałam na zakończenie odcinka, natomiast jak zobaczyłam promo dziesiątego odcinka to poczułam jedno wielkie wow i będę czekać z niecierpliwością na niego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy tylko dla mnie fakt, że ojciec Noela był sędzią w tej sprawie jest dowodem na to, że Noel NIE jest drugim dzieckiem Mary? Sam by się podpisał na papierach na których to on jest ojcem adopcyjnym? Chyba nawet w Polsce by to nie przeszło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moim zdaniem A.D. chce ukryć swoją tożsamość i wszystko co z nim związane dlatego też zgłosił się do Noela, a ten postarał się, aby ukryć te fakty, które są zamazane. Ogólnie A.D. współpracuje z Noelem, ale na 99% nie jest on synem Mary. To by było zbyt proste.

      Usuń
    2. Skoro to była adopcja zamknięta to nic dziwnego, że dane były zamazane bo są zwyczajnie tajne i Noel nie był wcale do tego potrzebny. :)

      Usuń
    3. Zacytuję samą siebie: ,,W tej chwili Noel Kahn z pewnością wydaje się być dzieckiem Mary co oznacza, że z pewnością nim nie jest :D"

      Usuń
    4. No ale właśnie o to chodzi, że nie rozumiem dlaczego nagle (prawie) wszystkim "wydaje się" być dzieckiem Mary skoro ta scena świadczy o czymś zupełnie odwrotnym. Chyba, że do PLL dochodzą absurdy prawa albo w ich systemie prawnym takie rzeczy przechodzą. :)

      Usuń
  3. A co jeśli to nie był Noel w Dollhouse tylko ktoś miał założoną maskę? Może specjalnie A.D. chce ściągnąć podejrzenia dziewczyn na niego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idąc tym tropem po co zabierać im pendrive'a? Nie lepiej aby przekazały go policji?

      Usuń
    2. Ja sądze ze to Charles był w tej masce a nie Noel. Jakos nie pasuje mi tam on. Aczkolwiek zobaczymy. Zastanawia mnie tylko dlaczego aż tak pomaga A.D. Z tego co wiem to dziewczyny nie zrobiły mu zadnej krzywdy, a z Arią nawet sie umawiał. Z resztą ja nawet najgorszemu wrogowi nie dałabym tak cierpieć jak one w Dollhouse czy teraz. Moim zdaniem albo jest wspólnikiem A.D i rzeczywiście jest złym charakterem albo A.D ma na niego cos wielkiego.

      Usuń
    3. Gdyby pozwolił dać dziewczynom pendriva to Noel poszedłby prawdopodobnie siedzieć wiec nie miałby nic do stracenie i mógłby wypaplac ze pracuje dla kogos(nie wiem czy zna on tożsamość A.D czy tylko dla niego pracuje) i wtedy Uber A sam by sie wkopał + A.D potrzebuje Noela.

      Usuń
    4. Noel pewnie był w Dollhouse, bo Cece go szantażowała czymś. A jak nie Cece to jej rodzeństwo, o którym blond wiedziała.
      I wszystko to jeden wielki przekręt :D

      Usuń
  4. Aria i Jason <3

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie interesuje skąd Hanna miała takie kontakty, żeby skołować klucz do tej kryjówki czy te pigułki. Jak na razie to tylko A posiada takie kontakty więc skąd Hanna widziała do kogo zgłosić się np. po te pigułki? No przecież w necie tego nie znalazła! Co do sprawy Noela - niby jest tak podejrzany że jak na PLL pewnie nie jest A.D ale z drugiej strony przecież jest tak dużo dowodów i wskazówek na niego że to szok! Jeszcze chyba nigdy tak nie było żeby na jedną osobę było tyle wskazówek, aż jestem ciekawa jak to wszystko nam wyjaśnią. Liczę na jakieś logiczne i sensowne wyjaśnienie xD A Paige to bardzo dobrze że wróciła i mam nadzieje że zostanie na dłużej w serialu, w końcu Emily ma bliską osobę z którą może o tym z nią porozmawiać. Bo każda z kłamczuch ma drugą połówkę, która wie co się dzieje tylko Emily nie może znaleźć sobie nikogo i nie mieć przed nią sekretów. To musi być frustrujące! Więc cieszę się że Paige wróciła i mam nadzieje że będą razem ;) Jason i Aria? Czemu nie! Takie połączenia, mam wrażenie, jest dobre na przelotny romans ale z Ezrą może stworzyć stały i stabilny związek. Cóż nie powiem żeby sceny pomiędzy nimi jakoś wybitnie mi przeszkadzały ale umówmy się, po jakie licho je wsadzili do odcinka? Żeby pokazać gołą klate Jasona? I największa głupota dziewczyn w tym odcinku - czemu one nie obejrzały reszty tych filmików? Jestem pewna że tam było więcej dowodów nie tylko na Noela ale również na Charlotte albo chociaż przynajmniej jest pokazane co dokładnie wydarzyło się w tym Dollhouse, może ktoś jeszcze im pomagał. Prawdopodobnie Jenna. A tak to nie ma filmików = nie ma dowodów. Czy te dziewczyny z sezonu na sezon stają się coraz głupsze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Skoro A.D je ma to moze tez było zamieszane w Dollhouse. Mogły na tych filmikach kogoś zobaczyć, moze dałoby sie chociaz stwierdzić czy Uber A to facet czy kobieta.

      Usuń
    2. Znajomi znajomych? Gdybym ja chciała załatwić trawkę, ekstazy i inne takie to wiem, gdzie szukać. Bo wiem, kto lubi takie rzeczy. Tak to u mnie działa przynajmniej, więc nie byłoby problemu kupić... pewne używki :)
      A nie obawiasz się, że Paige coś knuje? Ewidentnie stalkuje Sabrinę i miała podejrzany wyraz twarzy przy tym. Tam musi być coś na rzeczy :P
      Sceny Jasona i Arii były po to, żeby pokazać nam, że Ezria była sobie przeznaczona od początku. I to były słowa samego Jasona hahaha. Taki wybieg Marlene.
      Ja bym chciała zobaczyć te filmiki i żałuję, że Kłamczuchy sobie odpuściły.
      Mówię Wam, że okaże się, iż w Dollhouse był drugi bachor Mary poza Noelem i Cece. A Marlene powie nam radośnie ,,Ale ja to od dawna planowałam".

      Usuń
  6. Zauważyłyście, że w scenie kiedy Emily powiedziała Paige o Noelu i pokazali nam Sabrinę w tle z baru wychodził jakiś mężczyzna? Może to był Noel? Paige nie wyglądała na zdziwioną gdy padło jego imię i nazwisko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej tego nie zauważyłam, ale jak się przyjrzałam to wydaje mi się, że ten gość był niższy i miał jakieś loczki :D

      Usuń
  7. W końcu zaczęłam czuć ze mamy do czynienia z poważnym psycholem i to nie jest juz tylko szantażowanie ze ujawnię twoje sekrety i grzeszki. To juz jest wyższy poziom prześladowania, tylko ze tu A.D wysługuje sie swoimi współpracownikami a nie działa sam, przynajmniej w wiekszosci.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładne podsumowanie Lily <3
    Moje przemyślenia co do odcinka: Hanna całkiem nieźle sobie radziła w pojedynkę, zdenerwowałam się, że Spencer nie wpadła na pomysł zrobienia kopii z tego pendrive, szybko go straciła... Wkurza mnie ta Paige cała, dla mnie ona jest jakaś niezrównoważona, tej całej Sabriny i tych jej ciasteczek też nie lubię :P, podobały mi się flashbacki z udziałem Jasona, jak zobaczyłam te jego nagą klate... mmmmmmmmmmm :) Niezłe ciacho :D No i to by było na tyle, niby się działo, niby nie :) Finał zdecydowanie będzie bardziej emocjonujący :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam, że jak masz w nicku ,,Sugar" to lubisz słodkie! O Sabrinię mogę mówić wiele, ale na te babeczki się napaliłam. Nadzienie red velvet? Zjadłabym ;>

      Usuń
    2. Słodkościami nie pogardzę w obecnym stanie :D OJ NIEEEEEEEEE, ale no wpienia mnie ta laska i jej ciastka :P (nie czuję, jak rymuję!)
      :D

      Usuń
    3. Hahaha, no tak. Miewasz jakieś dziwne zachcianki na lody po północy? :D
      Sabrina ma taką nietypową urodę zauważyłam. Niektórzy wyglądają młodo jak na swój wiek. A ona właśnie staro trochę :)

      Usuń
  9. Ojciec Noela jest sędzią a sędziowie często przyjaźnią się z prawnikami.... a czyi rodzice są prawnikami?? Spencer! Pamiętam jak w którymś sezonie Jessica mówiła do Petera, że mają układ.

    A ja od początku wiedziała, że ten pendrive zaginie!! Tyle razy dziewczyny miały ważne dowody w ręce i zawsze je traciły, że nikt nie nauczył ich robić kopii zapasowych?!. Ja bym zrobiła po kilka kopii dla każdej i ukryła w paru miejscach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobne wrażenia tylko nie wybrałam konkretnie ,,prawników". Tylko ,,bogaczy". Bogaci ludzie z pierwszej klasy trzymają się razem, więc jeśli Kahn miałby kogoś kryć to z tych poważnych, nabzdyczonych rodzin: McCullersowie (od Paige ten wredny ojciec), Campbellowie i Hastingsowie.

      Usuń
  10. kiedy zaczyna sie dalsza czesc sezonu? w sensie 11 odcinek? umre bez PLL :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W styczniu 2017, ale nie znamy jeszcze dokładnej daty :(

      Usuń
    2. No to jest ciężki cios w serce, tak długa przerwa....ZA DŁUGA

      Usuń
  11. Mam taką rozkmine :taki Kenneth wiedział o Charlesie wiec skoro nie zaprzeczył jakoby adoptował dziewczynkę to musiała byc prawda z tą zmianą płci. Chyba, ze prawdziwy Charles był starszy i to jego adoptowali a Cece urodziła sie jako druga. Tylko wtedy wiek sie nie zgadza :/ no i jak drugie dziecko wydostało sie z Radley i kiedy. Kurde chyba jednak nie przechyrzymy Marlene.

    OdpowiedzUsuń