poniedziałek, 30 marca 2015

Piosenka z balu

Na kilku blogach w komentarzach widziałam, że wiele osób twierdzi, że piosenka, która była w tle balu ma jakieś znaczenie. Przyjrzyjmy się temu!

Zacznijmy od genezy piosenki.
Utwór powstał w 2004 roku i promował album pod tym samym tytułem. Ukazały się dwie wersje teledysku. Wersja amerykańska i brytyjska.

Scena z 5x25

Według większości osób ważnym elementem powiązania jest, właśnie data wydania. 2004 rok - co się wtedy działo w realiach PLL?


Nasze kłamczuchy miały po 9/10 lat, więc raczej nie chodzi o nie. Natomiast naprawdę sporo osób miało, wtedy po 15/16 lat, np. Melissa, Jason, CeCe. Czy w takim razie ta wskazówka może ich dotyczyć? Co się mogło stać? Może jakaś kłótnia, "narodzenie" się -A albo sytuacja, która skłoniła -A do tych chorych pomysłów?


O czym jest tekst? Posłużę się stroną tekstowo.pl. Tylko bez dużej krytyki :D. Jako czysta humanistka mogę pokusić się o małą (albo wielką) nadinterpretację.

Jestem niespisana, nie odczytasz moich myśli, jestem nieodnaleziona
Pierwsze, co przychodzi mi głowy to -A. Ta osoba zniknęła z wszelkich rubryk, jakby nie istniała, tym samym jest nieosiągalna.

Właśnie zaczynam, długopis w mojej dłoni, koniec niezaplanowany
 -A cały czas układa historię kłamczuch, tworzy ją na bieżąco. 

Wpatrując się w pustą kartkę przed tobą
-A nie ma życia z jakiegoś powodu, np. jest pacjentem Radley.

Otwórz brudne okno
Jeśli rzeczywiście jest w Radley, to cały budynek, jego pokój itd. są, jak więzienie. -A chciałoby wydostać się

Pozwól słońcu rzucić światło na słowa, których nie mogłeś odnaleźć
-A ukrywało w sobie cały ból, ale teraz ma szansę się zemścić. 

Sięgasz czegoś dalekiego od ciebie
Jest tak blisko, że prawie tego zasmakowałeś
Pozbądź się zahamowań
Poczuj deszcz na swojej skórze
Nikt nie poczuje tego za ciebie
Tylko ty możesz wpuścić to do środka
Nikt za ciebie, nikt za ciebie
Nie będzie mówił twoimi ustami
Obmyj się w słowach niewypowiedzianych
Z szeroko otwartymi ramionami żyj swoim życiem
To dziś zaczynasz swoją książkę
Reszta jest wciąż niespisana
Ta część opisuje jakim uczuciem jest dla -A możliwość zemsty. -A jest autorem książki, on dowodzi.

Łamię tradycje, czasami moje starania przekraczają szablony
Pierwsze, co pomyślałam: "Na pewno prześladowanie połowy miasta nie jest tradycyjne i szablonowe". Myślę, że to idealnie oddaje ten wers.

Zostaliśmy stworzeni, by się nie mylić, ale ja nie potrafię tak żyć
-A ma jakieś wątpliwości. Może sugeruje, że nie jest idealne i ma swoje słabe punkty?

Wpatrując się w pustą stronę przed tobą
Otwórz brudne okno
Pozwól słońcu rzucić światło na słowa, których nie mogłeś odnaleźć

Sięgasz czegoś dalekiego od ciebie
Jest tak blisko, że prawie tego zasmakowałeś
Pozbądź się zahamowań
Poczuj deszcz na swojej skórze
Nikt nie zrobi tego za ciebie
Tylko ty możesz zaprosić to do środka
Nikt za ciebie, nikt za ciebie
Nie będzie mówił twoimi ustami
Obmyj się w słowach niewypowiedzianych
Z szeroko otwartymi ramionami żyj swoim życiem
To dziś zaczynasz swoją książkę

Reszta jest wciąż niespisana

Wpatrując się w pustą stronę przed tobą
Otwórz brudne okno
Pozwól słońcu rzucić światło na słowa, których nie mogłeś odnaleźć

Sięgasz czegoś dalekiego od ciebie
Jest tak blisko, że prawie tego zasmakowałeś
Pozbądź się zahamowań
Poczuj deszcz na swojej skórze
Nikt nie zrobi tego za ciebie
Tylko ty możesz zaprosić to do środka
Nikt za ciebie, nikt za ciebie
Nie będzie mówił twoimi ustami
Obmyj się w słowach niewypowiedzianych
Z szeroko otwartymi ramionami żyj swoim życiem
To dziś zaczynasz swoją książkę

Reszta jest wciąż niespisana
Reszta jest wciąż niespisana
Reszta jest wciąż niespisana
I wszystko się powtarza.


Określiłam -A, jako "to". Nadal nie mamy pewności, jak to jest z tym Charlsem, dlatego nie padło tu jego imię, ale można podświadomie podłożyć je pod całą analizę. Powiem szczerze, że słowo "książka" najbardziej kojarzy mi się z Ezrą...

Co o tym sądzicie? Może rozumiecie słowa piosenki inaczej np. dotyczą Alison? Podzielcie się swoimi opiniami.
Lobree,
xoxo

3 komentarze:

  1. To zabawne, miałam w zakładach ten blog od wczoraj ( bo dopiero się na niego natknęłam ) ale nie czytałam notek do teraz. Czytałam w spoilerach, o tym co w tej notce i zastanawiałam się, dlaczego jeszcze na żadnych z blogów które czytam o PLL nie pojawiła się jeszcze interpretacja i przed chwilą weszłam na tą słynną stronę,by ujrzeć przetłumaczony tekst, a więc przeczytałam i nie zastanowiłam się nad nim bardziej. Zaraz po tym zajrzałam na ten blog a tu BANG notka z interpretacją tekstu tej piosenki HEHE. Ło się rozpisałam,ale musiałam się tym podzielić :p Zaraz zaczyna czytać inne notki, zapowiada się bardzo ciekawy blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że cię zaciekawiłyśmy! :) Co sądzisz o interpretacji?

      Usuń
  2. zakładkach * , zaczynam *

    OdpowiedzUsuń